Kwaliteit
Twee woorden staan op onze school heel duidelijk centraal: identiteit en kwaliteit.
Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen kansen krijgen om kennis te verwerven, sociale, creatieve en andere vaardigheden leren, maar ook plezier krijgen in het leren. Daarom zetten wij ons in om ervoor te zorgen dat leerlingen in staat worden gesteld om prestaties te leveren die in overeenstemming zijn met hun gaven en talenten.
Wij zullen alle kinderen moeten voorbereiden op hun plaats in de maatschappij met de taken en verantwoordelijkheden die zij later zullen moeten vervullen. Belangrijk hierbij is:
1. Onze taak is en blijft: het verzorgen van kwalitatief goed onderwijs met goede methoden en leerkrachten, die voor hun taak zijn opgeleid, begeleid en toegerust.
2. Wij willen werken met goede methoden om ervoor te zorgen dat er een doorgaande lijn is in het leerstofaanbod.
3. In de kleutergroepen willen wij werken met duidelijke leerlijnen en tussendoelen.
4. We zullen ons samen inzetten om verlies van leertijd zoveel mogelijk te beperken.
5. De leerlingen op onze school moeten zich veilig voelen en moeten merken dat wij hen steunen en begeleiden, zodat zij voldoende zelfvertrouwen hebben en zich ontwikkelen.
2. Wij willen werken met goede methoden om ervoor te zorgen dat er een doorgaande lijn is in het leerstofaanbod.
3. In de kleutergroepen willen wij werken met duidelijke leerlijnen en tussendoelen.
4. We zullen ons samen inzetten om verlies van leertijd zoveel mogelijk te beperken.
5. De leerlingen op onze school moeten zich veilig voelen en moeten merken dat wij hen steunen en begeleiden, zodat zij voldoende zelfvertrouwen hebben en zich ontwikkelen.
6. We leren de kinderen elkaar met respect te behandelen en besteden aandacht aan allerlei sociaal - emotionele onderwerpen.
7. We vinden een goede lesuitleg belangrijk en zullen de lessen goed voorbereiden en organiseren.
8. We willen de betrokkenheid van leerlingen vergroten, stimuleren het computergebruik en het samenwerken tussen leerlingen.
9. We zullen in ons onderwijs nog meer rekening houden met de individuele verschillen en tijdens onze lessen moeten laten zien, dat wij rekening houden met die verschillen.
10. Wij zullen in ons onderwijs heel bewust kijken naar resultaten. Daarom maken wij gebruik van landelijk genormeerde toetsen. Toetsgegevens van individuele leerlingen, van de groep als geheel en van de school zijn voor ons belangrijk om de kwaliteit van ons onderwijs te bekijken en te bevorderen. Dit wordt dan ook systematisch bijgehouden en geëvalueerd.
7. We vinden een goede lesuitleg belangrijk en zullen de lessen goed voorbereiden en organiseren.
8. We willen de betrokkenheid van leerlingen vergroten, stimuleren het computergebruik en het samenwerken tussen leerlingen.
9. We zullen in ons onderwijs nog meer rekening houden met de individuele verschillen en tijdens onze lessen moeten laten zien, dat wij rekening houden met die verschillen.
10. Wij zullen in ons onderwijs heel bewust kijken naar resultaten. Daarom maken wij gebruik van landelijk genormeerde toetsen. Toetsgegevens van individuele leerlingen, van de groep als geheel en van de school zijn voor ons belangrijk om de kwaliteit van ons onderwijs te bekijken en te bevorderen. Dit wordt dan ook systematisch bijgehouden en geëvalueerd.